NOBODY WALKS, first performance by Collectif  Drive-In, Théâtre Astrée, 24th of April, Lyon 2018.

TO DIE IN SPACE

WORK IN PROGRESS

 One night, a meteorite crashes into a window of a house. The window and wall break simultaneously, revealing the exterior of the house. Next, the meteorite crashes through the foundation of the house, leaving a small crater in the moist ground underneath. From the impact, a cloud of dust rises and slowly fills the bedroom. All that remains from the collision is the hole in the window and the void in the floor.

The performance will take place at Théâtre de la Renaissance, Lyon, in November 2020.

Une nuit, une météorite brise dans sa chute le velux d’une maison. Elle brise aussi  l’enceinte qui séparait l’habitant du dehors. Elle brise encore le plancher qui isolait  l’homme de la terre humide, pour y laisser un petit cratère incandescent. De l’impact  s’élève un nuage de poussière suspendu dans la chambre. De la comète ne reste que le trou  dans la vitre et le vide dans le sol.

Spectacle prévu au mois de novembre 2020, Théâtre de la Renaissance, Lyon.

Collectif DRIVE-IN

Fabian GONZALEZ .​ co - author, composer & performer

Clémentine IAIA​ . co-author, video live creator & performer

Pierre PILONCHÉRY . ​performer

Camilo VALLEJOS .​ musician

Erwin LE GOALLEC​ . choreographer & performer 

Sophie BILLON​ . choreographer & performer 

Zélie CANOUET​ & ​Margot CLAVEL​ . stage designers

Stéphanie PITIOT . ​costume designer

Alice NÉDÉLEC​ . light designer

LA LOGIQUE EST ABSURDE,

CHUTE.

Stage designers . Zélie CANOUET & Margot CLAVEL

Choreographers & performers . Sophie LEPENNETIER & Aurélien MAGNAN

With le Centre National de Musique et de Danse, l’École Nationale Supérieure des Beaux Arts & les Subsistances . Lyon 2015

A mattress has the ability to make us feel so at ease that we may never leave it. But the world belongs to the early bird, those who leave to catch the worm. This same world that raises us, and lays us down, without any care or support. And, just between you and I, it seems we like it. Fools. We welcome moments of comfort with open arms. Moments of softness. So we sink into them. We want to be absorbed by them. And it leaves a mark: the outline of a bottom. We relish the stretch and yawn as we slip out of bed. But are so rudely awaken by the fall. Try as we might to open our eyes to the future, miracles always seem to be behind us. The behind that left a mark, which in the end, was only ever enjoyed by the mattress that found itself under it.

 

Text written for the first performance, in April 2015.

Sur un matelas on se sent si bien qu'on pourrait ne jamais en sortir. Mais le monde appartient aux gens qui se lèvent tôt. Ce monde qui accouche. Puis nous couche, sans même prendre le soin de soutenir la relève. Ne répétez pas ce que je vais vous dire, mais on a l'air d'aimer ça, nous. Fous. Le confort on l’accueille à bras ouverts. Alors, on s'y enfonce, jusqu'à y laisser une profonde trace de fesse. Ou bien, on prend un malin plaisir à le faire glisser au moment de s'étendre. Et la chute est plutôt rude. On a beau rouvrir les yeux, les miracles sont toujours derrière nous. Ce derrière, qui laisse une solide trace de fesse, n'a finalement profité qu'au matelas qui est en dessous.

 

Texte écrit à l'occasion de la première représentation, en avril 2015.

 

Extract of the performance.
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© 2020 . Margot Clavel . Set designer & director